praguri plafoane limite dosarul preturilor de transfer

Limite / praguri / plafoane în funcție de care este necesar să se pregătească dosarul prețurilor de transfer

articol publicat în 14 februarie 2019

Legislația de prețuri de transfer creează confuzii în rândul companiilor cu privire la obligația de a pregăti dosarul prețurilor de transfer atunci când se desfășoară tranzacții care depășesc anumite limite / praguri / plafoane prevăzute în Ordinul 442/2016.

praguri plafoane limite dosarul preturilor de transfer

Cea mai frecvent întâlnită confuzie este aceea că la depășirea unei anumite limite / unui anumit plafon / prag este obligatorie pregătirea dosarului prețurilor de transfer de către companiile încadrate pe listele ANAF la contribuabili mici și mijlocii.

În întâmpinarea acestei confuzii, este important de reținut că aceștia (i.e. contribuabilii mici și mijlocii) nu au automat obligația de a pregăti anual dosarul prețurilor de transfer chiar și dacă desfășoară tranzacții intra-grup care depășesc acea limită / acel plafon / prag, în schimb au obligația de a pregăti dosarul prețurilor de transfer dacă autoritățile fiscale îl solicită.

În continuarea acestui articol sunt prezentate succint obligațiile pe care le au companiile în funcție de categoria din care fac parte (contribuabili mici, mijlocii sau mari) și în funcție de depășirea anumitor plafoane / limite / praguri prevăzute în Ordinul 442/2016.

Contribuabili mici și mijlocii cu tranzacții de peste 50.000 EUR la dobânzi, 50.000 EUR la servicii și 100.000 EUR la bunuri

În cazul în care contribuabilii mici și mijlocii desfășoară tranzacții cu valori care depășesc oricare din pragurile de mai jos, aceștia au obligația de a pregăti și prezenta dosarul prețurilor de transfer doar la solicitarea oficială a autorităților fiscale:

(i) 50.000 EUR în cazul dobânzilor;

(ii) 50.000 EUR în cazul serviciilor; și/sau

(iii) 100.000 EUR în cazul tranzacțiilor cu bunuri tangibile și/sau intangibile.

În cazul primirii de către contribuabilii mijlocii și mici a unei solicitări oficiale de pregătire și prezentare a dosarului prețurilor de transfer, termenul inițial de depunere va fi de 30 până la 60 de zile de la data primirii solicitării transmise de catre autoritățile fiscale, cu posibilitatea de a fi prelungit cu cel mult 30 de zile.

Important de reținut este faptul că deși un contribuabil mijlociu sau mic tranzacționează peste aceste valori, el nu are obligativitatea să pregătească în avans dosarul prețurilor de transfer ci numai la solicitarea autorităților fiscale.

Cu toate acestea, este recomandat contribuabililor mici și mijlocii să pregătească dosarul prețurilor de transfer la o perioadă de timp (doi sau trei ani) pentru a putea ști care sunt prețurile la care ar trebui să tranzacționeze astfel încât să fie în conformitate cu legislația locală de prețuri de transfer.

Contribuabili mari cu tranzacții intra-grup de peste 200.000 EUR la dobânzi, 250.000 EUR la servicii și 350.000 EUR la bunuri

Conform Ordinului 442/2016, contribuabilii mari sunt obligați să pregăteasca dosarul prețurilor de transfer dacă efectuează tranzacții intra-grup ce depășesc oricare din pragurile:

(i) 200.000 EUR în cazul dobânzilor;

(ii) 250.000 EUR în cazul serviciilor; și/sau

(iii) 350.000 EUR în cazul tranzacțiilor cu bunuri tangibile și/sau intangibile.

În cazul în care contribuabilii mari tranzacționeaza cu companii afiliate peste pragurile menționate mai sus, aceștia trebuie să pregăteasca dosarul prețurilor de transfer înainte de termenul limită pentru depunerea declarației anuale privind impozitul pe profit.

Un aspect important este că aceștia au doar obligația de a pregăti dosarul prețurilor de transfer, fără a avea însă obligația de a depune dosarul prețurilor de transfer până în momentul în care le este solicitat de către autoritățile fiscale.

În acest caz, contribuabilii mari vor primi un termen de prezentare a dosarului prețurilor de transfer de maxim 10 zile calendaristice de la data solicitarii oficiale din partea autorităților fiscale (acest termen poate fi și de o zi).

Contribuabili mari cu tranzacții intra-grup de 50.000 EUR – 200.000 EUR la dobânzi, de 50.000 EUR – 250.000 EUR la servicii și de 100.000 EUR – 350.000 EUR la bunuri

În cazul în care contribuabilii mari desfășoară tranzacții cu valori mai mici de 200.000 EUR la dobânzi, 250.000 EUR la servicii și 350.000 EUR la bunuri dar peste oricare din pragurile de mai jos, aceștia au obligația de a pregăti și prezenta dosarul prețurilor de transfer doar la solicitarea oficială a autorităților fiscale:

(i) 50.000 EUR în cazul dobânzilor;

(ii) 50.000 EUR în cazul serviciilor; și/sau

(iii) 100.000 EUR în cazul tranzacțiilor cu bunuri tangibile și/sau intangibile.

În cazul primirii de către contribuabilii mari care se încadrează în această categorie a unei solicitari oficiale de pregătire și prezentare a dosarului prețurilor de transfer, termenul inițial de depunere va fi de 30 până la 60 de zile de la data primirii solicitării transmise de către autoritățile fiscale, cu posibilitatea de a fi prelungit cu cel mult 30 de zile.

Important de reținut este faptul că un contribuabil mare care se încadrează în această categorie nu are obligativitatea să pregăteasca în avans dosarul prețurilor de transfer ci numai la solicitarea oficială a autorităților fiscale.

Contribuabili care nu au deloc obligația de a pregăti dosarul preturilor de transfer

În categoria contribuabililor care nu au deloc obligația de a pregăti dosarul prețurilor de transfer conform Ordinului 442/2016 se regasesc contribuabilii mijlocii și mici care nu tranzacționează peste limitele de mai jos:

(i) 50.000 EUR în cazul dobânzilor;

(ii) 50.000 EUR în cazul serviciilor; și/sau

(iii) 100.000 EUR în cazul tranzacțiilor cu bunuri tangibile și/sau intangibile.

ATIPIC Solutions este o companie specializată în consultanță de prețuri de transfer și reprezentare în instanță în cazuri de prețuri de transfer, parte din asociația internațională de contabilitate, audit și consultanță Allinial Global premiată în anul 2018 de The Accountant și International Accounting Bulletin cu titlul de „Association of the Year”.

Pentru orice informații suplimentare despre intocmirea unui dosar de preturi de transfer, vă rugăm consultați rubrica Q&A (întrebări și răspunsuri) sau contactați-ne. Pentru a primi în continuare articole similare, vă puteți abona la buletinul nostru informativ sau ne puteți urmări pagina de linkedin.

  •  
  •  
  •  

ARHIVĂ NOUTĂȚI ȘI PUBLICAȚII

Industria agricola hotarari preturi transferDetalii+ +27 februarie 2019 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Industria agricolă – spețe de prețuri de transfer pentru care există decizii definitive emise de instanțele de judecată din România

Parti persoane afiliateDetalii+ +15 februarie 2019 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Despre conceptul de persoane afiliate în cadrul dosarului preturilor de transfer

Alerta inspectii fiscaleDetalii+ +06 februarie 2019 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Noi obligații de raportare pentru companii cu privire la schemele transfrontaliere de optimizare fiscală (cu aplicare retroactivă)

Alerta inspectii fiscaleDetalii+ +02 februarie 2019 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Noi limite de deductibilitate la cheltuielile cu dobânzile și similare începând cu anul 2019

Alerta inspectii fiscaleDetalii+ +24 ianuarie 2019 By ATIPIC in Uncategorized @ro

După contraperformanțele din primele trei trimestre ale anului 2018, ANAF anunță o campanie de inspectii fiscale în masă la marii contribuabili

Intocmirea unui dosar de preturi de transferDetalii+ +12 octombrie 2018 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Rolul contabilului / directorului financiar la intocmirea unui dosar de preturi de transfer

Allinial-Global_ATIPIC-SolutionsDetalii+ +12 iulie 2018 By ATIPIC in Uncategorized @ro

ATIPIC Solutions este acceptată ca membru în Allinial Global

intrebari dosarul preturilor de transferDetalii+ +09 iunie 2018 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Dosar preturi de transfer: ce reprezintă și ce trebuie să știe un antreprenor local despre acesta

Metode de preturi de transferDetalii+ +30 martie 2018 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Metode de preturi de transfer: de la teorie la aplicarea în practică

Logo Business ReviewDetalii+ +19 martie 2018 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Ultimele noutăți din domeniul prețurilor de transfer prezentate la conferința Tax & Law 2018 organizată de Business Review

Alerta inspectii fiscaleDetalii+ +20 februarie 2018 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Legea prevenirii nr. 270/2017 și obligația de prezentare a dosarului prețurilor de transfer

Raportul pentru fiecare țară în parte CbCRDetalii+ +22 noiembrie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Raportul pentru fiecare țară în parte CbCR, notificarea și calendarul raportării pentru fiecare țară în parte

Ordinul 442/2016Detalii+ +18 noiembrie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Ordinul 442/2016 – rezumat și interpretări practice

Legislația de prețuri de transfer din RomâniaDetalii+ +30 septembrie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Legislatie preturi de transfer aplicabilă în România

Studiu de comparabilitate in baza de date AmadeusDetalii+ +27 iunie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

5 puncte potențial nevralgice în pregătirea unui studiu de comparabilitate în baza de date Amadeus / Orbis

10 reguli pentru alegerea consultantului de prețuri de transfer potrivitDetalii+ +17 aprilie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

10 reguli pentru alegerea consultantului de prețuri de transfer potrivit

information request within transfer pricing documentation projectsDetalii+ +09 aprilie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Auditul financiar, dosarul prețurilor de transfer și suprapunerea elementelor din cererile de informații

document-agreement-documents-sign-48148_optimizedDetalii+ +08 aprilie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Raportul de audit financiar versus dosarul prețurilor de transfer

Noțiuni introductive privind prețurile de transfer și dosarul prețurilor de transferDetalii+ +30 martie 2017 By ATIPIC in Uncategorized @ro

Dosarul prețurilor de transfer și prețurile de transfer – noțiuni introductive

SOLICITĂ O OFERTĂ DE PREȚ

Vă rugăm completați formularul de mai jos și o să revenim către dumneavoastră în cel mai scurt timp posibil!

TOP